Wednesday, February 21, 2007

ΜΝΗΜΕΣ

Από την πρώτη μέρα της σχολικής χρονιάς, παρατήρησα αυτό το παιδάκι να κάθεται σιωπηλό σε μια γωνιά στα διαλείμματα και να μην παίζει με κανένα. Τις επόμενες μέρες, παρατήρησα μια γερασμένη φιγούρα να το φέρνει κάθε πρωί, μάλλον η γιαγιά υπέθεσα, και το μεσημέρι ερχόταν ένας μαυροφορεμένος παππούς και το έπαιρνε. Μετά, έτυχε να κάνω μάθημα στην τάξη αυτού του παιδιού.......και τότε έμαθα. Το κοριτσάκι αυτό είχε χάσει τους γονείς του σχεδόν ένα χρόνο πριν στο αεροπορικό δυστύχημα που είχε συνταράξει όλους μας τον Αύγουστο του 2005. Οι γονείς του, καθώς και ένα αδερφάκι χάθηκαν μαζί με τόσους άλλους τότε......

Το κοριτσάκι αυτό έμεινε με τους γονείς της μαμάς του, ορφανό πλέον από γονείς και αδέρφια να προσπαθεί να επιβιώσει μιας κατάστασης που δεν χωρά ανθρώπινος νους, σε μια πόλη ξένη προς αυτό, αφού η οικογένεια του έμενε αλλού προηγουμένως.

Στην αρχή, όταν έπρεπε, αναγκαστικά σύμφωνα με την ύλη του υπουργείου, να γράψουν για την οικογένεια τους, για τα αδέρφια και τους γονείς τους, αυτό έγραφε σε Χρόνο Ενεστώτα, σαν να ήταν όλοι τους ακόμα ζωντανοί, τους περιέγραφε σαν να μην είχε αλλάξει τίποτα, σαν να μην πέρασε μια μέρα. Ηταν ξεκάθαρο ότι μέσα του ακόμα τους ζούσε, υπήρχε ζωντανή η μορφή τους στις αναμνήσεις του.

Σήμερα τα παιδιά μίλησαν στην τάξη για τα αγαπημένα τους πρόσωπα, πριν γράψουν κάτω τις σκέψεις τους. Σήμερα, ενάμιση χρόνο μετά το παιδάκι αυτό έγραψε την έκθεση σε Χρόνο Αόριστο. Αυτό ήταν. Τους είχε πλέον χάσει ολοκληρωτικά, το είχε πλέον συνειδητοποιήσει ότι από δω και πέρα θα υπάρχουν μόνο στα όνειρά του.

Κοριτσάκι μου, ελπίζω να μην τους ξεχάσεις ποτέ. Αυτοί πάντα θα σε αγαπούν και θα σε προστατεύουν από κει πάνω.....

15 comments:

Lithium said...

poli sigkinitiko post...me aggikse pragmatika...exw perasei k gw paromia k kserw.

thimame auto pou mu elipse aptus kathigites mu (tous perissoterous tulaxiston epd ipirxan kai kapioi pou pragmatika mou stathikan san filoi)itan i ellipsi katanoisis kai simponias

Tha ithela...den kserw...an mporeis tulaxiston na dwseis agapi kai simasia s'auto to paidi...tin exei anagki...kalo ine na kserei pws iparxoun anthrwpoi pou tin niazonte kai endiaferonte...den kserw kan giati sto zitaw auto...apla nomizw pws kserw pws niwthi auto to paidi kai kserw poso ponaei na vlepeis adiaforia gyrw sou (den kserw an simveni auto kai stin periptwsi auti..apla lew "an")

filia polla kai xeromai pou se aggikse auto to thema kai den ise apla mia "kseri" daskala xwris aisthimata....makari oloi na itan etsi

filia

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ said...

Βαρύς ο σταυρός που σηκώνει το αγγελούδι αλλά και των παππούδων ο πόνος διπλός. Πεθαίνουν καθημερινά....

Fraoula said...

Afta einai ta tragika ths zwhs :( To parhgoro einai pws exei mia kalh daskala...

Psipsinel said...

:( stenaxorethika

Julia_Dream said...

Το πλάσμα... Πόσο έχει πληγωθεί η ψυχούλα του.. Ευτυχώς υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που μπορεί να το στηρίξουν κ είμαι σίγουρη ότι θα βάλεις και εσύ το λιθαράκι σου σε αυτό. Να είσαι καλα!

sexandthenotsuchabigcity said...

Θέλω να κλαίω. Δεν ξέρω γιατί με είχε επηρεάσει τόσο πολύ αυτή η τραγωδία. Δνε έχασα (ευτυχώς) κανένα δικό μου άνθρωπο. Ένα μήνα μετά μάλιστα πήρα για πρώτη φορά την βαλίτσα μου και ξεκίνησα αυτό το πήγαινε έλα Larnaca-Heathrow-Larnaca. Δεν φοβάμαι τόσο για μένα, κι ας είμαι κάθε τρεις και λίγο στο αεροπλάνο. Όταν είναι να ταξιδέψει κάποιος δικός μου όμως με πιάνει τρόμος. Μετατραυματικό σοκ το λένε οι ψυχολόγοι. Τότε, μόλις έγινε το δυστύχημα, έβλεπα εφιάλτες την νύχτα, αεροπλάνα να πέφτουν και ξυπνούσα κλαμένη στον ύπνο μου. Κι εγώ είμαι μια ξένη. Δεν μπορώ καν να ΦΑΝΤΑΣΤΩ τι μπορεί να περνά αυτό το μωρό. Ότι και να πω θα είναι λάθος, μάλλον. Πραγματικά δεν ξέρω τι θα έκανα αν ήμουν στην θέση σου. Πρέπει να είναι πολύ δύσκολη. Τουλάχιστον τώρα παίζει?

APOTINEDRA said...

@lithium
Δεν ήθελα να το γράψω αυτό στο ποστ αλλά από τα χριστούγεννα και μετά η σχέση μου με αυτό το παιδί έχει περάσει από τα όρια της ιδιότητας μου ως δασκάλα και έχει γίνει προσωπική και οικογενειακή. Απλά στο λέω γιατί το σχόλιο σου με άγγιξε...

@φύρδην μίγδην
Δυστυχώς αν δεις τους παππούδες θα καταλάβεις ότι έχουν ήδη παραδώσει τα όπλα. Δυστυχώς!

@φράουλα
Φράουλα μου καλές δασκάλες θα συναντήσει πολλές στη ζωή του (ελπίζω). Το θέμα είναι ότι οι γονείς του δεν θάναι ποτέ εκεί.

APOTINEDRA said...

@ψιψινέλ
Το ξέρω ψιψινελάκι μου, και λυπάμαι που σε στεναχώρησα...

@Julia_dream
Ευτυχώς που βρέθηκαν και αυτοί οι άνθρωποι, ανκαι δεν ξέρω πόσο θ'αντέξουν και αυτοί το βάρος της απώλειας τους.
Καλωσόρισες στα μέρη μας...

@Μικαέλλα
Θυμάμαι όταν έγινε αυτή η τραγωδία ήμουν διακοπές...ήταν οι χειρότερες διακοπές της ζωής μου, παρόλο που δεν είχα (ευτυχώς) καποιο δικό μου μέσα.
Για το θέμα της μικρής να σου πώ την αλήθεια στην αρχή δεν ήξερα και γω πως να το χειριστώ αλλά επειδή πραγματικά ήθελα να βοηθήσω συμβουλεύτηκα τη σχολική ψυχολόγο και μπορώ να πω ότι η βοήθεια της ήταν πολύτιμη.
Απλά να σου πω ότι τώρα ναι, καταφέραμε και παίζει:)

Lithium said...

Xairomai eilikrina gi'auto pou akouw....me sigkineis......

para para polla filia...na'sai panta kala

the bastard; unshaved. said...

Κρίμα είναι τόσο μικρό να μην μπορεί να το αντιμετωπίσει κατάλληλα..
Μεγάλη τραγωδία το δυστύχημα..
Έχω κι εγώ γνωστούς που το έζησαν.
Από που είσαι αν επιτρέπεται;

APOTINEDRA said...

@lithium
Φιλιά πολλά και σε σένα...νάσαι καλά!

@αλφα μι
Από Λεμεσό είμαι μικρέ...

Anonymous said...

Δυσκολο πολυ ,να αφησεις πισω αυτοπου τοσο αγαπας και μαλιστα οταν δεν το επιλεγης Μια αγκαλια στην ψυχουλα αυτη και δυναμη
Γιωτα

Mailo® said...

Ευτυχώς που υπάρχουν άνθρωποι σαν εσάς με μεγαλείο ψυχής και τόση αγάπη μέσα στη καρδιά τους για το συνάνθρωπό τους και κρατούν τις ισορροπίες.

Γνωρίζω πόσο πολύ θέλετε να γίνεται μητέρα και τον δύσκολο αγώνα που κάνετε. Δε ξέρω εάν το έχετε συνειδητοποιήσει αλλά κατά κάποιο τρόπο έχετε ήδη γίνει μητέρα γι’ αυτό το μικρό πλασματάκι. Μάλιστα θα έλεγα πως σαν δασκάλα είστε και πολύτεκνη μητέρα.

Να χαίρεστε τα αγγελούδια σας γλυκιά μου κυρία και εγώ σας εύχομαι μέσα από τη καρδιά μου γρήγορα να πραγματοποιηθεί το όνειρό σας και να κρατήσετε στην αγκαλιά σας το ολοδικό σας αγγελούδι.
Εσείς το αξίζετε πραγματικά !!!

Με πολύ εκτίμηση, σεβασμό και αγάπη,

Mailo®

APOTINEDRA said...

@mailo
Αγαπητέ μου, έχω συγκινηθεί πολύ με αυτά που λέτε! Πιστεύω και γω στην άποψη ότι μητέρα δεν είναι μόνο αυτή που γεννάει παιδιά. Καμιά φορά νιώθω και γω αυτό το συναίσθημα στην τάξη. Θα ήθελα να προσφέρω περισσότερα, και θα προσπαθήσω να το κάνω στο μέλλον. Έχω κάποια πλάνα στο μυαλό μου πάντως.
Ευχαριστώ πολυ!

Anonymous said...

eltjlmtld www.newdiscountlouisvuittonhandbags.com dnbuppfwb [url=http://www.louisvuittonhandbagsdiscountsale.com]louis vuitton wallet for women[/url] sdkiivbzl
pdxsktcta www.louisvuittononlineshoes.com uukudaapw [url=http://www.louisvuittonhandbagsdiscountsale.com]louis vuitton for sale[/url] pgaojutym
flgzriqre www.louisvuittonhandbagsdiscountsale.com tdxfuzsma [url=http://www.louisvuittonhandbagsdiscountsale.com]louis vuitton handbag[/url] kkpybathc
unpvmlbzn www.louisvuittonhandbagson-sale.com xyaiawdpo [url=http://www.louisvuittonhandbagsdiscountsale.com]louis vuitton for sale[/url] bofctsrvb
kqkljkgll www.newdiscountlouisvuittonhandbag.com agtavkaog [url=http://www.louisvuittonhandbagsdiscountsale.com]cheap louis vuitton[/url] dsukeizcg